17 August 2011

Buat Sahabat yg Terguris Hatinya



| ukhwah itu indah |

Buat sahabat yang terguris hatinya...
Mungkin aku bukan sahabat terbaik mu
Kerna aku betah membuat hati kecil kamu terluka
Mungkin bukan itu niatku
Bukan jua itu pinta dan kemahuan ku
Demi menjaga sekeping hati seorang bernama sahabat


Buat sahabat yang terguris hatinya
Hidup ini bukanlah kejam

Sungguh pon ranjau perjalanan itu terlalu beronak

Percayalah Tuhan sentiasa aturkan yg terbaik utk hambaNya
Yakinlah pada janji Tuhan



Buat sahabat yang terguris hatinya
Andai wadah persahabatan ini

kalamku merangkaikan dusta
Langkah ku mencalarkan luka
Bisikkan hasad merobek hatimu

Susunan jari ku hulurkan

Salam kemaafan ku luahkan


Buat sahabat yang terguris hatinya
di jalan Allah persahabatan ini bukanlah milikku,
dan bukan jua milikmu
persahabatan ini adalah perancangan Allah yang mengetahui segala rahsia
kerana Dialah aku mengenalimu,
dan kerana Dia juga telah menetapkan kau dan aku mengukir kenangan bersama
Sesunguhnya ukhwah itu indah
andai bertemu dan berpisah keranaNya...


Maafkan aku wahai sahabat yang terguris hatinya.....



Nota kaki:
- jiwa kefrustan akibat tak dapat bukak puasa bersama teman2
- belajar sesuatu dari seorang sahabat : " Tak perlu menjaga hati andai nanti lebih menyakitkan hati "
- merindui kasih sayang seseorang..huhu~
- agak beremosi malam ni


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...