04 June 2012

Epilog Chenta #part 1

Hai semua ^^
Lemon baru sampai ke teratak incik Abah malam tadi. Perghhh....kerinduan kepada Bonda dan incik Abah yang teramat sangat. Rindu jugak pada Barrack Obama -  si kucing hitam ku. Lama dah si Barrack ni tak membina parut-parut di tangan lemon hasil cakaranya..hadeiiiii!!!

Tadi belek-belek email lama, tiba-tiba nampak satu folder "KISAH QASEH". Lantas, jemari ini mengklik pada folder tersebut. Haha..email lama bagai ada lagik dalam simpanan, kelakor lak baca sorang-sorang. So terasa nak kongsi apa yang diborakkan kat blog lemon ni..hehe ^__^

Yang kaler biru tu adalah email dari si gergasi dan yang kaler merah tu email yang cik lemon reply. Tapi nampak banyak yang biru, so kira si gergasi laa dok ngurat-ngurat cik lemon dulu kan. Ini rentetan saat perkenalan si gergasi dan cik lemon dari tahun 2005 (lama dah kan...^^)



Date: 12/16/2005 8:57 am 
Subject: hiiiiiii 
Message: a'kum........
ape habaq...........
aiseh tetiba aku tgok nma hang lebih kurang nama aku jer...
hang dok perak ker.......aiseh sekampong ler kite..tu yg aku sja gatai2 tgn tsip msg ni...saja nak knal kot2 leh keje ngan aku...jadi gembala bebiri aku ker...aiseh nak la tu...tekejut ke muka
tu...hahhahaah....dak utm ker...bik chemical eng
ker...pasni leh rwat bebiri aku..ok chalooooooooooo 



******************************************************************************************************************************
a'An wrote:
kumsalamm
habaq baek....
kamu neh saper ekk??? cam tak knal...nk wat2 knl pon aku rse srba salah..hu.
owh..kamu neh gembala bebiri ker? comel arr bebiri kmu tue..pasneh leh arr mntak 3 ekor..aku nak bagi kat
atuk aku suh wat korban. hehe..raye aji pon dah dekat neh...
weh...orait arr tue..aku nak keje ngan kmu laa...tp,
aku nk jd tukang tunggang bebiri kmu krenye leh arr aku jdik cikgu sukan bg bebeiri kmu tue. leh arr
tingkatkn stamina bebiri tue..heh.. pastue leh arr kite wat sukan baru...kite usulkn kat sukan SEA. lawan
tonggang bebiri..leh arr ganti qabil ambak yg mnag naek kuda tue...yeahh..majulah sukan utk negara!!!
key laa...slam ukhwah..papai...jager bebiri kmu leklok ek..chow cincau yoes!!!



******************************************************************************************************************************
Date: 12/22/2005 12:16 am 
Subject: Re: aiseh dah jumpa geng ar....... 
Message: a'kum.......
aiseh xknal aku ker..........hahahaaha.....owhh ngat xde dah spesis yg otak giler cmni ngat tgal aku ngan langit je rupanya hang pun sama........cntik ar tu.....langit tu sepupu hang kan..aiseh mana aku tau.....tau ar sbb aritu dia kata sepupu dia dtg rumah perabiskan beras rumah dia...hahahahha.........dia yg kata.......ha tu
nak tduh aku uat citer ar tu...hehhehehe...pastu aku kta kat dia aku nak ngorat alih2 dia kata hang
la spupu dia.....aiseh...oit skang qabil ambak x join lumba kuada ar ganti ngan org lain .....ntah pe nama dia ntah....nak bagi bebiri pree leh......tp lmbt sket ar sbb bebiri aku nun jauh kat uganda......... dlm 2 masihi lagi smpi ar......oit aku suruh rwat bebiri aku..bukan suruh ajar dia bersenam...nanti dging dia liat lak sebab berotot....per da...xskolah haiwan ke dulu.......aiseh lupa lak saintis buat bom mana tau pasal haiwan........ok chalooooooooo



******************************************************************************************************************************
a'An wrote:
kumsalam...
owh..kmu ker.. a'ah..langit ade gak citer pasal ko...kire kitorng dah terngumpat kmu la neh...ampun pak!!!!
hurmmm...aku dah ingt...kmu joe ek? tak kesah arr pe nme ko...yg aku tau kmu kwn langit kn?
biler mse laks otak aku sespesis cm korng? kmu kn geng ternakn kmu tuh..bebiri come2 tu..hehe.
yeke die ckp aku perabehkn boras umh dier jer? aiseh..cm gini aku kna bwk 3 guni boras arr b4 gi umh die. jap..kt ladng ternkan bebiri kmu tuh ader tanah kosong tak? ala..skankang kibas pon jadik arr. aku nk
wat tnam padi...jdik beras jati cap kapl layar,heh. pastue kalo nk dging bebiri..aku culik arr bebiri kmu sekor. lagipon skg hrge sume naek...kireny aku dh ader stratgi mntap arr utk blnjawan aku.
key laa...nnti kem slm aku kat langit ek. ha..kat bebiri trnakan kmu same yeh...bye! chiow!



******************************************************************************************************************************
Date: 12/29/2005 11:13 pm 
Subject: Re:aiseh semakin teruk....... 
Message: a'kum.....
aiseh ada ati nak culik bebiri aku....aku dah ajar bebiri aku cara berkungfu....semua dah khatam ape
yg aku ajar...silap aribulan hang lak yang kena culik..hahahahaha.........oic ngumpat aku..owhhhhhhhh xskolah tol....lain kali ajak aku sama....mengenai strategi tu aku rasa kena dikemaskinikan balik ar...mengikut perancangan Rancangan Malaysia ke doblas....kerajaan xnak menggunakan padi lagi utk makanan asasi rakyat m'sia ..jadi aku rasa baik tanam pokok anggur....nanti bleh buat air ribena...perghhhhh sedap wo...aiseh nama panjang lebor hang pe ha....? a'an tu singkatan bagi cipan ker....heheheh....xpun lipan...xpun
gaban...taliban...berkemban...seremban...dan juga taurina.....aiseh termelalut lak...langit dia kata
" mana salam yg a'an bagi tu " cmna aku nak jwb soalan dia..tolong aku jwb



******************************************************************************************************************************
Date: 12/29/2005 11:21 pm 
Subject: lain crita....... 
Message: aiseh hang pun malas mandi juga ker..........aiseh mmg sepupu sepipit suma malas mandi..hahahah......bt malu bebiri aku jer.dia pun suka mandi sungai......... 



******************************************************************************************************************************
Date: 01/15/2006 11:36 pm 
Subject: uiks...apom balik ade tak 
Message: a'kum........
aiseh byk gmbr baru...tnya bleh..gmbr a'an ke yg berbulu tu..hahahhaha....aiseh lama xmsg aku...bizi ker..hahhaha..aku dok cuti2 msia lagi...rya aritu xblik kan..hahaha..padan muka...rugi langit perabis rendang mak hang buat...smpi aku pun x dan nak mrasa...ok chaloo



******************************************************************************************************************************
a'An wrote:
kumsalam...
eii...suke atie nenek kebayan ko jerk ekk ckp aku yg berbulu tue..aper ko nie rabun bebeiri ker??
tau laa dier tue penternak bebeiri yg b;jaya..hahah.. a'ah..aku bz arr skunk...hurmm,,,alang2 ko tgh cuti2
m'sia neh..meh arr turun jhor..nnti aku bwk ko ronggeng2 kat jb. tapi kan..msti bebiri 2 ternakn ko
tu nk ikut same kn??? so..tak yah arr..aku pon takde transport nk bwk ko...len arr kalo ko bagi green light
tunggang bebiri ko...pastue leh arr kite lawan pedang smbl nek bebiri...haha...pastikn stamina bebiri ko tu
dah ckup tough yerk. key laa...nnti ko kem slm aku kt langit...tnya dier..npe tak bls msg aku..hah???? udahler blik rya kt kg pon tak ajk aku..huhu..
key..chalow!



******************************************************************************************************************************
Date: 01/17/2006 10:24 pm 
Subject: Re: fuhh..ader ati nak lwn bebiri aku 
Message: a'kum...
hahaha dah nenek kebayan aku cakap mcm tu..sbb tu la suka ati aku nak ckp camtu..hahaha..xnak ngaku
la tu...sedangkan cipan bila jumpa org pun tunduk malu sbb nama dia cipan ni kan plak hang...hahahaha...langit pindah mktb mlaka la..sbb tu dia xreply msg a'an kot...dia blik kampg aritu pun dia p ambik brang dia kat mpsah...lagi pun klau bawa hang dia kata hang mregek nak suruh dia
beli choki choki jer..uiks sapa budak pkai tdung biru kat atas tu ha...mber hang ker...aiseh lawa gak yer..knalkan la ngan ku leh aku ngort dia pastu ajak dia cara tonggang bebiri...pastu suruh
dia lwn ngan hang..hahahah..gerenti hang kalah punyer...tanya lagi....hang dok perak area mana ha..? xpenah nmpk pun muka ang..aiseh xmalu ngaku dak Perak...klau tol hang dak Perak sapa nama tok
ketua kampung pokok asam...ha xtau..pastu ngaku...ceh ntah hapa2...k ar jumpa lagi di episod akan datang...jgn lupa saksikanya di TV doblas...Siaran Misteri Anda...chalooooooooo



******************************************************************************************************************************
a'An wrote:
kumsalam...
owh...idop lagik ekk nenek kbyan kmu yerk...hurmm,, nti kem salam aku kt beliau eh. eii...hang nie mmg arr...rase nak karate jer sumer skapula bebiri2 ko...bior sume senget cm tuan dier..hahaha
owh..kmu nk ngorat dak yg tudung biru tu ker??....dier kawan aku....nnti aku bitau dier. tapi...msti arr ader upah kalo aku nk kna jadik matchmaker kome dua. aku nak doblas ekor bebiri ko ..aku nak bukak pusat renang kuak bebiri. leh tak wahai saudagar bebiri...


weh saudagar bebiri...

aku mmg org perak la...eii,,tak de koje la aku nak hafal nme sume ketua kmpung kt perak neh. baek aku hafal jadual berkala...ade gak pekdahnye. nme ketua kg aku pon..aku tak tau. tapi..yg aku tau...beliau kawin dua.. pelik kan..ketua kg aku yg lame dlu pon ade bini dua. hurmmm.tapi aku knl ngan ketua kg pokok asam tue...name dier haji sameon bin dolah kan? ...huh...ntah2 ko pon tak tau..sudahlah!!! 
weh...pasnie aku dah tak leh nk msg ko lagik...byk giler assgmnt. so..b4 aku chow..nk mntak maap ng ko
kalo ayat2 aku neh cm ntah pape sket ke...wat sakit ati ko ke...ampun ya!!..0-0
key babai..a'kum...



******************************************************************************************************************************
Date: 01/25/2006 1:11 am 
Subject: Re: ceh...tarak skolah punya budak... 
Message: a'kum....
aiseh wujud lagi yer saudara eh silap saudari da ngat dah terbang ker planet zuhal...adeh nak kena
bagi upah lak...ngat p Mekah ker...p Mekah leh ler upah Haji dan Umrah...ceh...tp xpe mber nyer pasal
leh nyer...janji aku leh ngort dak tdung biru tu..leh aku bgtau ketua kmpg hang yg aku ade
awek..huhu ngat dia ensem sgt ker leh kwin dua...aku yg ensem bergaya ni pon sowang pon xde...ceh cakap byk tarak guna...majulah sukan untuk negara...oih kem slam aku kat drebar bas
klau hang blik Perak... huh leh caya ker budak perak...musykil tol...klau tol sape nama budak yg jaga tol kluar Kemunting...ha yang tu pon xtau...ceh kata dak Perak..pigirah...hahahhaa


pantun akhir dari aku...

anak katak lompat2,
singgah ke kedai mbeli gula,
pesal pa katak tu lompat,
naik beskal la p beli gula.....


hahahhaha....ntah aku pon dah xbtol



******************************************************************************************************************************
a'An wrote:
kumsalam...
sowi maa lme tak reply msg ko..kn aku dah bitau yg aku bz thp tempe basi skunk..pene..penen..huhu..
aku skunk kt kg...cuti rye cna 1 wic.. nape ek ko tak caye aku orng perak.huh??? tnya langit
arr klo tk cayer..bonda aku pesan tak baek mnipu2 neh..aku sbgai ank yg solehah sntiasa mndengor nasihat
beliau..dan pesann beliau kn terpahat kukuh kat...???..ermm,,kt ne eks??? kt mne2 je laa... owh,,nie kire ko nekad abeh arr nk ngorat member aku yg tudung biru tue??? aku dah bitau dier...yer kem
salam bebiri kt kamu,heh. dier pesan jager bebiri kamu leklok...nnti senang kalo kawin..arie2 telan daging bebiri masak hitam jer...tak pom bebiri golek..ala, yg cam ayam golek kt pasar tuh. ha. pastue..dier suh ko bagik doblas ekor bebiri kat aku sbgai syarat perjanjian seblom neh..anda setuju??? aku wat nie..utk kebaikn ko gak..mrangkap faedah bersama...nnti ko leh arr eksyen kt ketua kg aku..yg ko dah ader awek yg best cam member aku tue..hehe.. key laa..aku nk balas pantun hampeh ko nie..

anak bebiri tercekik pisang,
pisang dcekik oleh bapak bebiri,
mak bebiri mengcekik pisang,
lepat pisang mak aku paling dgemari...

haha...lagik best pantun aku dr ko..muahaha,,
key laa..chalow....bip..bip...bip action kamen!!!!



******************************************************************************************************************************
Date: 02/1/2006 10:43 pm 
Subject: Re: ceh...ade ke patut... 
Message: a'kum...

ish baik tol aku tiap2 kali bg salam...anak sapa la ni....hahhaha huuh..doblas ekor byk nyer...mana nak kutip..skang bisnens x maju arr...ekoran kegagalan perdana menteri mongolia membayar cukai kat kerajaan
uganda tengah..adeh pe kene mengena lak ngan aku...err ntah ler...! nama dak tu hapa....xtau
cmna nak ngrt..huhuhu...adeh ye ke perak..? daerah mana ekkk...aku dah check kat pejabat daerah xde
pon nama hang...nipu je keje...ehh...silap mak hang xbg nipu kan.. tp pesal hang nipu gak..kena
kena fire arr tu bior jadi shiro..adeh shiro pon xtau...bebiri sinchan arr..eh bebirir ker tu..ntah arr aku pon xtau..eh aku de pantun..
______________________________________________

tudung biru mmg lawa,
lawa lagi tudung saji,
adeh pesal aku xtau nama dia.
bgtau la aku xde la misteri...
______________________________________________

ashekamen makan meggi,
makan smpi idung bedarah,
aku malu nak tulis pangjang lagi,
saja nak ucap slamat MAAL HIJRAH.
______________________________________________

huh pantun aku lagi best dr goreng pisang mak ko buat...
kenang daku dalm bebiri mu...



******************************************************************************************************************************
Date: 04/2/2006 7:58 am 
Subject: a'kum 
Message: adeh....bizi ker..aiseh rjin study..bgus le
dah nama pon student...klau cleaner rjin menyapu....oit lama xmsg aku...xrindu ker..huh
berani xrindu kat bir yg comel lagi cute ni...oit bila nak mai penang..bleh ko blanja aku makan..hahahaha...senang2 msg ler aku...chaloooo

ntah ngat ke tak kat diriku ini... 

******************************************************************************************************************************

Haha..sudah habis untuk episod perkenalan versi epilog cinta si gergasi dan cik lemon. Rindu saat-saat dapat balas2 email macam ni..tapi gaduh tak hinggat. Dulu dia adalah 'musuh baek' saya tapi sekarang dia adalah 'sahabat baek' saya yang terbaek. ilysm ^__^


[ si gergasi dan cik lemon ]

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...