04 February 2013

Mereka yang buta

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Sakit,

Pedih,

Hati seakan mahu memberontak
Tapi siapa aku untuk menidakkan segala keputusan mereka
Siapa aku untuk mengatakan "tidak"
Tapi hakikatnya mereka mana mungkin faham
Sebab
Andai mereka faham
Tak kan sebegini mereka akan buat pada aku

Aku tahu aku orang bawahan
tapi tak bermakna mereka boleh membuli aku
tak bererti mereka dengan ketawa songsang menghumbankan aku dengan itu ini
Aku juga punya hati perasaan
Aku juga ada tahap kemampuan
Aku juga tahu erti penat dan tekanan

Buat "mereka" yang buta,
Berhentilah menjadi orang atasan yang tiada perikemanusian
Kalian dulu juga pernah berada di tempat aku berada sekarang
Jangan terlalu ego dan sombong dengan apa yang kalian ada hari ini
Sebab kita semua adalah hambaNya yang sama
Bukan jawatan dan pangkat yang membezakan kita
Bukan nilai gaji yang diambil kira

Mengertilah....
Kerna aku juga manusia biasa
Bukan manusia bionik seperti kalian fikirkan
Salah kah aku untuk merasa sedikit keadilan dalam karier yang aku sayang ini?
Salah kah aku???


Yang benar,
- insan yang sudah penat -

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...