11 July 2010

alahai...salah siapa??

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Ermmm...korang pernah tengok tak accident depan mata? Mesti pernah kan... Ngeri x? Kadang-kadang leh sampai trauma kan?

Semalam selepas balik dari menjadi fasilitator si SMDA, Lenggong...sy teros pergi amek adek yg sedang terlibat dengan program yg sama tapi zon yg berlainan. Minggu lepas berpeluang jugak jadik fasi untuk adek sendiri..hehe.

Ehh..bukan itu yang mahu dihebohkan. Ini cerita menggenai accident yg berlaku depan mata sendiri. Si Merun yang dibawa oleh saya merupakan kenderaan pertama yg sampai di tempat kejadian. Masa tu kelihatan 2 buah kereta yang sedang berasap2 dan remuk. Nasib baik lah kat situ depan rumah orang2 kampung. Kelam kabut deme ambil air simbah dekat kereta2 tu. Kalu lambat tu mahu leh meletop gamaknya..huhu.

Memang tak boleh nak teroskan perjalanan, jadi sy teros stopkan si Merun di tepi jalan. Dan..turun untuk melihat keadaan kat situ. Mangsa semua dah berjaya dikeluarkan. Kasihan pada perempuan tu...mungkin kaki dia patah rasanya. Tak lama lepas tu ramai yang cuba memenuhi tempat kejadian....ada yg mengawal lalu lintas (leh ganti pacik polis pasni)..ada yg sebok menjadi wartawan "ehh..salah siapa ni". Ada yang cuba menjadi saksi kejadian yg hanya bertokok tambah cerita beliau. Dan ada yg hanya mengambil gambor...(hahaa..sy la tu kot dalam kategori tu). Tapi sy turut juga sumbangkan sokongan moral pada mangsa ^o^. Inilah kot mentaliti rakyat Malaysia hari ini..macam2 kita boleh lihat. Nasib baik accident ni berlaku di kawasan kampung. Kalau berlaku di highway..lagi macam2 ragam dan nilai mentaliti rakyat malaysia itu sendiri.

Ni ada beberapa gambor yg sempat sy ambil masa kejadian:


| bis penyek kereta ni |



| jalan basah dek disimbah air |

So..kepada pengguna2 di jalan raya...berhati-hatilah di jalan raya. Pandu dengan cermat dan ingatlah orang yang tersayang.


Nota kaki:
- sedang buat kopi utk tambah kekuatan kornea utk stay up tgok final world cup..hehe


4 comments:

  1. kereta yang sama,,,,,

    alkisah saya pon trauma sebab saya sendiri accident....T_T...

    kaki jahit 4... hu3

    ReplyDelete
  2. waaa...~~
    kaki jahit 4 jadik cane tu hamzah..huhu

    (terfikirkan ssi sotong paul..ngeee..ngeee )

    ReplyDelete
  3. aku accident mto ms last sem di uitm.kaki parah.phobia jap je patu blik rempit.

    ReplyDelete
  4. cik miah: adoyaiiii...udah kena pon xmo insap ag..huh!

    jgn rempit2 ag...hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...